Waarom relatiegeschenken je klantenbinding verbeteren!

klantenbinding

Klantenbinding is belangrijk in de B2B-markt. Waarom? Je hebt vast wel gehoord van de 80-20 regel! 20% van je bestaande en loyale klanten zorgen voor 80% van je omzet (als het al niet meer is). Wanneer een bestaande klant blij is met jouw producten en/of diensten, zal hij of zij zaken met je willen blijven doen en andere mensen enthousiasmeren over jouw bedrijf door middel van mond-tot-mond reclame. Lees deze blog voor meer informatie en neem contact met ons op bij vragen!

Klantenbinding

Maar wat is klantenbinding nu precies? Het is een strategie om loyaliteit bij je klant te creëren en een voorkeurspositie ten opzichte van andere bedrijven te verwerven. Wanneer een klant loyaal is, worden zij ambassadeur van jouw bedrijf. Dit betekent dat jouw klant zich beweegt vanuit zijn/haar eigen initiatief en anderen probeert te enthousiasmeren en te beïnvloeden om zich ook aan te sluiten bij jouw bedrijf. Fantastisch toch?!

Sommige bedrijven vergeten de waarde van hun bestaande klanten, doordat ze altijd druk op zoek zijn naar nieuwe potentiële klanten. Je al reeds bestaande klanten nemen de meeste diensten en producten bij je af en door deze loyaal en tevreden te houden, kun je meer herhaalaankopen verwachten. Een loyale klant zal ook niet zo snel overstappen naar de concurrent wat dus uiteindelijk voor meer omzet en winst kan zorgen! Het is dus zeker niet gek om wat extra aandacht aan je bestaande klanten te besteden en hiermee een langdurige relatie mee op te bouwen.

klantenbinding

Relatiegeschenken voor betere klantenbinding

Vaste klanten moeten natuurlijk beloond worden.  Dit kun je doen door het geven van een kortingsactie of een gratis product. Maar waarom geef je niet gewoon een origineel relatiegeschenk?

Het tonen van interesse in je klanten is tegenwoordig erg belangrijk. Ken jouw klant en wees betrokken. Dit kun je laten blijken door het geven van een gepersonaliseerd relatiegeschenk dat afgestemd is op de individuele en persoonlijke interesses en wensen van je klant.

Mensen zijn door iets te ontvangen eerder geneigd iets terug te geven. Je beloont hierdoor je trouwe klanten en geeft hen meer reden om weer bij jou te bestellen. Het geven van een cadeau maakt je zelf als persoon ook een stuk gelukkiger. Dit komt doordat het beloningscentrum in jouw eigen hersenen ook gestimuleerd wordt. Tevens draag je bij aan een goed imago van je bedrijf.

Let bij het geven van een relatiegeschenk op dat het past bij je klant en bij jou als bedrijf, onderscheidend is en het orgineel is waardoor je een blijvende herinnering achterlaat!

Hulp nodig?

Laat deze kansen dus niet liggen! Richt je op je bestaande klanten en probeer hier een langdurige relatie mee op te bouwen, dan helpen wij je graag bij het kiezen van een passend cadeautje! Neem vrijblijvend contact met op ons voor advies en hulp!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *