Er zijn maar weinig bedrijven die de voordelen inzien van het geven van giveaways. Een gemiste kans, want het slim inzetten van weggevers kan een flinke impact maken op jouw omzet. Het gaat namelijk veel verder dan simpelweg de klant iets leuks geven. Als je je daar bewust van bent, dan zijn de mogelijkheden eindeloos! Wij zetten een aantal voorbeelden en voordelen voor je op een rij.

Snoeppotje voor in de auto

Ideaal voorbeeld van een kleine giveaway die mensen in de auto goed kunnen gebruiken. Laat ze bedrukken en jouw klant heeft jouw contactgegevens altijd bij de hand als hij/zij iets lekkers pakt!

Fijne pen

Een echte fijne pen gooit niemand weg! Hij gaat mee in een tas, ligt op een bureau of op tafel. Hij wordt veel gebruikt en dus veel gezien. Ook door andere mensen. Genoeg voordelen dus!

Bedrukte canvas tas

Een bedrukte tas van goede kwaliteit wordt op allerlei momenten gebruikt. Het is handig voor boodschappen, voor werkspullen en voor naar het strand. Jouw logo wordt dus overal gezien!

De voordelen van slimme giveaways

Veel voordelen van het inzetten van de juiste giveaways hangen met elkaar samen. Als je op zoek bent naar de juiste weggever voor jouw bedrijf, is het handig om de onderstaande punten even in overweging te nemen.

1. Duurzaamheid

Het eerste belangrijke punt om over na te denken is duurzaamheid. Naast dat het voor het klimaat erg belangrijk is om hier rekening mee te houden, betekent een duurzame giveaway in onze ogen dat het een product moet zijn dat de ontvanger langere tijd kan gebruiken. Daarbij is het natuurlijk goed om te kijken naar de kwaliteit van het product. Betaal je liever minder voor een product dat zo in de prullenbak belandt of liever meer voor een giveaway waar de klant echt blij van wordt?

Naast de kwaliteit van een product is het ook goed om te kijken naar de ontvangers. Een giveaway kan nog zo leuk zijn, maar als het totaal niet aansluit bij de doelgroep wordt het alsnog niet gebruikt. Wees dus creatief!

2. Langer in geheugen van de klant

Het tweede grote voordeel van het slim inzetten van giveaways is dat jouw bedrijf langer in het geheugen van de (potentiële) klant blijft. Hiervoor is het natuurlijk wel van belang dat je een geschenk hebt gekozen dat aan punt één voldoet. Als je een kwalitatief goede giveaway geeft die mensen in hun dagelijks leven kunnen gebruiken, dan zal jouw geschenk niet zo snel in een hoekje terecht komen. Zorg er uiteraard wel voor dat jouw logo goed zichtbaar is.

Een voorbeeld hiervan is een handige paraplu met bedrukking. Iedere keer dat jouw klant niet in de regen hoeft te lopen vanwege jouw geschenk zal de klant aan jouw bedrijf denken.

3. Naamsbekendheid en vertrouwen

Wist jij dat de gemiddelde Nederlander zeven tot veertien keer in contact geweest moet zijn met een bedrijf voordat hij/zij overgaat tot aanvraag of aankoop. Dit ‘contact’ kunnen verschillende dingen zijn: jouw bedrijfslogo zien op een auto, jouw bedrijfsnaam gehoord hebben in een gesprek óf het zien van jouw logo op een giveaway. Door verder na te denken over een giveaway dan dat het simpelweg een leuk geschenk moet zijn, kunnen slimme giveaways voor veel naamsbekendheid zorgen.

Om even terug te komen op het eerdere voorbeeld van de paraplu: naast dat de ontvanger droog loopt en dus aan jouw bedrijf denkt, ziet iedereen die rondom de ontvanger loopt jouw bedrijfsnaam. Dat is nog eens een makkelijke manier van iets leuks aan jouw klant geven én reclame maken. Door te investeren in dit soort weggevers wordt jouw logo dus vaker gezien door jouw klanten en potentiële klanten.

4. Loyaliteit

Het laatste voordeel dat we in dit artikel uitlichten is loyaliteit. Zodra je waarde geeft aan je klant – in welke vorm dan ook – voelt de klant loyaliteit richting jouw bedrijf. De klant heeft ten slotte iets van jou mogen ontvangen, dus de klant zal eerder geneigd zijn om iets terug te geven in bijvoorbeeld de vorm van een opdracht of aankoop. Simpelweg het ‘geven en nemen’ principe.

Ben jij benieuwd hoe jij op een slimme manier giveaways kunt inzetten voor jouw bedrijf? We denken graag met je mee! Wil je eerst meer inspiratie? Bekijk eens onze recente projecten.

Wij denken graag met je mee

Laat ons team helpen bij de zoektocht naar jouw perfecte giveaway!
Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.