Een tijdje terug hebben we een artikel geschreven over hoe je promotiemateriaal kunt inzetten tijdens een beurs. Maar er zijn natuurlijk veel meer voordelen aan het gebruik van promotiemateriaal voor jouw bedrijf! Het belangrijkste doel is natuurlijk in het geheugen van jouw (potentiële) klant blijven, dus hoe kan promotiemateriaal met logo hierbij helpen? In dit artikel leggen we je het uit!
Wil je meer tips over hoe jij jouw bedrijf op kunt laten vallen op een beurs? Lees dan dit artikel.
”You never get a second chance to make a first impression”
De wereld van relatiegeschenken en promotiemateriaal is enorm. We kunnen ons goed voorstellen dat je daardoor soms niet weet waar je moet beginnen met zoeken. Allereerst is het handig om het ‘geefdoel’ duidelijk te hebben. In het geval van promotiemateriaal met logo zal het vaak gaan om een beurs of een event. Het geefdoel kan dan bijvoorbeeld naamsbekendheid vergroten of netwerken zijn. In al deze gevallen is een goede indruk maken cruciaal voor de (toekomstige) zakelijke relatie. Dit doe je natuurlijk zelf, maar ook door een origineel en duurzaam geschenk mee te geven. Reken maar dat het zeer gewaardeerd wordt door de ontvanger!
Voordelen van promotiemateriaal met logo
Naast dat promotiemateriaal ervoor zorgt dat jouw bedrijf in het geheugen van de potentiële klant blijft, is er nog een ander belangrijk voordeel: het vergroten van naamsbekendheid. Maar waarom is dit nu zo belangrijk? De gemiddelde persoon moet namelijk zo’n zeven tot veertien keer in contact geweest zijn met jouw bedrijf voordat hij/zij overgaat tot aankoop of aanvraag. Dit kan bijvoorbeeld een reclame op de radio, een voorbij rijdende auto met belettering of natuurlijk een geschenk zijn.
Door tijdens een event of beurs duurzaam en passend promotiemateriaal met logo uit te delen, creëer je een veel groter publiek dat in aanraking komt met jouw bedrijf.
Ben jij benieuwd naar wat de impact van slim promotiemateriaal met logo kan hebben op jouw omzet? Lees dan snel dit blog!