Beurzen zijn de ultieme gelegenheid om in contact te komen met jouw doelgroep en/of klanten. Helaas hebben jouw concurrenten dit waarschijnlijk ook al ontdekt, want tegenwoordig deel je een zaal vaak met honderden soortgelijke bedrijven. Hoe val je dan nog op? Hoe trek je de aandacht van de doelgroep en hoe houd je die vast? Wij hebben x tips geformuleerd hoe jij als bedrijf kunt opvallen op een beurs!

1. Gebruik een opvallende standinrichting

We kennen allemaal de statafel met barkrukken, met op de achtergrond een kast of stellage met uitgelichte producten. Het werkt prima, maar echt opvallend is het niet. Helaas is het niet voor ieder bedrijf weggelegd om tienduizenden euro’s te investeren in een volledige stellage van lichteffecten, plafondonderdelen en bijzonder meubilair. Gelukkig kun je met een kleine wijziging al veel meer opvallen!

Vinyl op de vloer

Met een afwijkende vloer laat je direct aan de beursbezoeker zien dat je nu bij jouw bedrijf ’thuis’ bent. Een goede afscheiding en het geeft een warme uitstaling.

Zet een presentatiewall vóór je stand

Zo kunnen langslopende bezoekers direct een impressie krijgen van wat jij te bieden hebt, zonder de drempel over te moeten om contact met je te maken. Stappen ze dan toch binnen? Heb je direct een warme lead!

Gebruik comfortabel meubilair

Vergeet barkrukken en plastic stoelen zonder leuning. Val op door uitnodigend meubilair neer te zetten waar de bezoeker graag even op wilt uitrusten. Ze zullen dan gemakkelijker bij je binnen lopen en een rustig gesprek aanknopen. Bingo!

2. Organiseer een winactie op de beurs

Geef de beursbezoeker wat extra excitement op de lange dag door een winactie te organiseren. Hieronder staan een aantal voorbeelden van acties die garant staan voor succes. Koppel ze met social media, laat ze bijvoorbeeld het antwoorden tweeten/instagrammen/snapchatten met een bepaalde hashtag. Zo houd je het interactief en ben jij een welkome afleiding van het langzame rondslenteren. De beursbezoeker heeft niet het idee dat ze direct een salespraatje om hun oren krijgen, waardoor ze sneller op je af zullen stappen. Voor jou dan weer de kans om je product/dienst subtiel bij ze onder de aandacht te brengen.

3. Vergeet folders en flyers en laat een blijvende indruk achter

Ooit wel eens in de prullenbak gekeken aan het einde van een beursdag? Grote kans dat je tientallen flyers of foldertjes ziet liggen. Zeker wanneer je deze als bedrijf bij elke voorbijganger in zijn of haar handen drukt, heb je garantie dat ze worden weggegooid. Zet jouw info daarom op een iets specialer product. Bijvoorbeeld:

Druk een krant

Zet je info over je product en bedrijf op een visuele en leuke manier in een krant. Valt direct op!

Cloud pens

Bedruk een pen met een QR-code die direct naar een gepersonaliseerde landingspagina leidt met jouw info.

4. Durf met kleur

Dit moet natuurlijk wel bij jouw bedrijf (en huisstijl) passen maar het kan een goed idee zijn om je medewerkers in een felle kleur te hijsen. Geen simpele, zwarte polo, maar een geel, roze of knalblauwe kleur. Of ga los met de pakken van Opposuits als je het écht goed wilt doen. Je zult misschien wat rare blikken krijgen, maar het grootste gedeelte van de beursbezoekers kan dit zeker waarderen en zal eerder op je afstappen.

5. Blijf hangen met een pakkende giveaway

Door bovenstaande tips uit te voeren zul je waarschijnlijk al opvallen tussen alle stands en is de kans groot dat veel bezoekers jouw stand binnenwandelen. Dit is het moment om hun aandacht vast te houden, zodat ze je ook na de beurs nog zullen herinneren. Dit doe je niet met een simpel keycord of sleutelhangertje, maar vergt iets meer inlevingsvermogen. Ga na wat je doelgroep écht wilt hebben en nog lang zal gebruiken. Plaats hier subtiel je logo of slogan op, maar houd het bruikbaar. Zodra de ontvanger zich een wandelend reclamebord voelt, gaat hij of zij het niet gebruiken. In onze inspiratieboosts geven we al wat voorbeelden van geslaagde producten.

Handige geschenken voor de zakenman onderweg

Op de zakelijke beurs lopen ontzettend veel accountmanagers, sales-medewerkers en buitendiensten rond. Als je met...

Basic giveaways voor de beurs die altijd goed zijn

Er is een reden waarom bepaalde producten nooit uit de mode gaan. Met basic giveaways...

Geschenken voor de hongerige beursbezoeker

Beurzen zijn vermoeiend en warm. De hele dag loop je tussen honderden of duizenden mensen...

Ons team denkt graag met je mee hoe we jouw beurs-bezoek tot een succes kunnen brengen

Dankzij onze jarenlange ervaring hebben we al meerdere bedrijven mogen helpen met het maken van een geweldige indruk op een beurs. We kunnen ook met jou brainstormen. Voor algemene zaken en voor de perfecte beurs-giveaway. Geheel vrijblijvend natuurlijk!

Wij denken graag met je mee

Laat een terugbelverzoek achter of vraag vrijblijvend een voorstel aan met 3 geschikte beursgiveaways voor jouw bedrijf
Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.