Zoals jullie inmiddels wel weten is de wereld van relatiegeschenken enorm! Daarnaast kunnen we tegenwoordig zo ongeveer alles krijgen dankzij het internet en de vervoersbedrijven. Voor ieder bedrijf valt dus wel een ander relatiegeschenk te bedenken. Daardoor kan het soms ook weer lastig zijn om door de bomen het bos te zien. Je wil natuurlijk wel een relatiegeschenk geven dat bij jouw doelgroep en bedrijf past, duurzaam is en van goede kwaliteit is.
In dit artikel vertellen wij je hoe je bedrijfsgeschenken kunt laten aansluiten bij jouw doelgroep en bedrijf. Uiteraard geven we je ook een aantal ideeën!
Ontvangers en branche
Je wilt natuurlijk jouw ontvangers een geschenk geven waar ze lang plezier van hebben. Allereerst is het dan belangrijk om te weten wie de ontvangers zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat de ontvangers veel van elkaar verschillen. In zo’n geval kun je ook kiezen voor een pakket waarin je producten kunt wisselen. Zo kun je bijvoorbeeld gaan voor een borrelpakket waarin je voor de bierliefhebbers speciaal bier, een bierglas en een bieropener toevoegt en voor de wijnliefhebbers juist een flesje wijn, mooie glazen en een kurkentrekker.
Je kunt het geschenk natuurlijk ook laten aansluiten bij de branche waarin jouw bedrijf actief is. Werk je in de sportbranche dan is een geschenk met sport accessoires leuk om te geven. Naast dat je jouw doelgroep iets wilt geven waar ze iets aan hebben, wil je ook met het geschenk jouw bedrijfsverhaal vertellen. Dit kun je bijvoorbeeld verwerken in de verpakking van je geschenk of in de producten.
Relatie-, personeelsgeschenk of kleine weggever?
Bij het zoeken naar een passend zakelijk geschenk is het wel handig om te bedenken of het voor jouw medewerkers, klanten of voor allebei is. Daarnaast zijn er dan ook nog kleine weggevers voor bijvoorbeeld tijdens een beurs. Iedere vorm van relatiegeschenk heeft een volledig ander doel en daar hoort dus ook een ander geschenk bij.
Voor medewerkers wil je natuurlijk een geschenk dat echt aansluit bij de ontvangers. Eigenlijk wil je ze met het geschenk bedanken voor het harde werk voor jouw bedrijf en dus wordt een persoonlijke touch altijd erg gewaardeerd. Natuurlijk moet het geschenk ook bij jouw bedrijf passen, maar de ontvangers staan bij personeelsgeschenken wel voorop.
Inspiratie personeelsgeschenk? Lees dit artikel!
Voor klanten is het dan weer belangrijker om jouw bedrijf in het geschenk te verwerken. Dit kun je natuurlijk doen door producten te kiezen die aansluiten bij de branche en het geschenk laten voorzien van jouw bedrijfsgegevens. Ons advies is wel om producten uit te zoeken die van kwaliteit zijn en bruikbaar zijn in het dagelijks leven. Hierdoor zal het geschenk echt gebruikt gaan worden en wordt jouw logo regelmatig gezien. Dit heeft twee grote voordelen: het creëert loyaliteit vanuit jouw klant richting jouw bedrijf en het is een slimme manier van reclame maken en onder de aandacht blijven.
Lees in dit artikel alles over slimme relatiegeschenken!
Bij kleine weggevers staat het maken van reclame natuurlijk bovenaan. Wij adviseren voor dit doel om wel goed te kijken naar kwalitatief goede producten en dus niet te gaan voor de budget optie. Potentiële klanten zullen iets waar ze niets aan hebben, ook niet gebruiken. Dan geef je misschien iets leuks weg, maar dan gaat het toch aan z’n doel voorbij.
Wil je meer weten over de impact van waardevolle giveaways voor jouw bedrijf? Lees snel dit artikel!